Hírek »

Megoldani mindent, amiben autó van

Gombos Csaba cégvezetővel arról beszélgettünk, hogy a vállalkozások életben maradásának, sikerességének milyen lehetőségei lehetnek 2016-ben, az egyre nehezedő gazdasági feltételek között.

 Riporter: Korábbi beszélgetésünkben már esett szó arról, hogy milyen lehetőségei vannak egy vállalkozásnak napjainkban talpon maradni, illetve, hogy konkrétan te milyen stratégiát, cégpolitikát érzel hatékonynak a sikerhez. Említetted az egyedi ajánlatok fontosságát és ezen a területen a rugalmasság kérdését. Mi teszi lehetővé, hogy ezt a stratégiát tudjátok követni?

 Gombos Csaba: Ahogy te is említetted, a cégünknél tapasztalható rugalmasság az egyedi ajánlatok területén kulcsfontosságú eleme üzleti stratégiánknak. A jelenlegi, szinte napról-napra változó gazdasági környezetben ez valóban egy jelentős ütőkártya bármilyen vállalkozás életében. Azonban nem kell emögött semmi különlegességet keresni, egyszerűen azért vagyunk képesek erre, mert a szervezeti és tulajdonosi struktúra ezt lehetővé teszi. Természetesen ez sem véletlen, hanem tudatos üzleti döntések eredménye.

 Riporter: Konkrétan mit jelent az, hogy rugalmasak vagytok az egyedi ajánlatok területén? Bármi lehetséges, amit a vevő szeretne?

 Gombos Csaba: A józan ész határain belül akár igent is mondhatok erre. Hiszen elég sokféle konstrukcióra nyitottak vagyunk. Legyen szó személygépjárműről, haszongépjárműről, vagy egy mikrobuszról, magánszemélyről, kisvállalkozásról, saját autó flottába szervezéséről, használt vagy új autókról, de a bérlés vagy vásárlás, illetve a különböző fizetési képességek is széles spektrumot jelentenek a minket megkereső érdeklődők körében.

 Riporter: A felsorolásból nekem úgy tűnik, hogy szinte nincs is „lehetetlen”, ha autókkal kapcsolatban fordulnak hozzád.

 Gombos Csaba: A jelenleg rendelkezésre álló lehetőségek között sokféle megoldás létezik. Ahhoz, hogy ezeket a megrendelőinknek, mint kínálatot tudjuk felmutatni, nem kell más, csak megfelelő hozzáállás. Ami alatt azt értem, hogy ha azzal a szemlélettel tekintünk az ügyfél problémájára, hogy az legalább annyira fontos nekünk, mintha a sajátunk lenne, akkor biztos találunk rá megoldást, vagyis létrejöhet egy üzleti kapcsolat. Ha úgy gondoljuk, hogy mi vagyunk a legfontosabbak, akkor csak a véletlen hozza a megbízásokat.

 Riporter: Ezt akár lefordíthatom egyszerűen ügyfélközpontúságra is. Ennyire egyszerű a kérdés?

 Gombos Csaba: Egyfelől igen, másfelől természetesen bonyolultabb. Az ügyfélközpontúság mindenképpen az alapját jelenti az egésznek, azonban fontos kiemelni, hogy a megváltozott gazdasági környezetben, a megváltozott körülmények között teljesen ésszerűtlen lenne az eddig bevált megoldásokat használni. Az új feltételek miatt új megoldásokat kell keresnie minden olyan vállalkozásnak, amely szeretne továbbra is sikeresen működni. Az autós szegmensben lassan már évek óta nincs más lehetőség, mint állandóan a változásokra figyelni és eszköztárunkat tekintve is ahhoz alkalmazkodni.

 Riporter: Mennyire használják ezt a stratégiát a cégek? Mi a tendencia?

 Gombos Csaba: A válság második nagyobb hulláma érte el ezt a szegmenst, ami ismételten cégek megszűnését, márkakereskedések bezárását jelenti. Elfogytak a források, tovább csökkent a vásárlóerő. De az is érezhető, hogy talán a vásárlóerőben bekövetkezett csökkenést, mintha mostanra leelőzné a bezárásra, felszámolásra való hajlandóság. Aminek okát egyrészt a vállalkozási kedv csökkenésében is láthatjuk. Hiába találhatunk még mindig lehetőséget a további működésre, ha a körülmények összejátszása azt mondatja a vállalkozókkal, hogy így már nem éri meg fenntartani egy vállalkozást. Nem gazdaságilag, hanem az összes többi szempont miatt. Ezt egyfelől szomorú megtapasztalni, másrészt viszont azt is fel kell ismerni, hogy azok számára, akik még kitartanak, ez további lehetőségeket jelent. Hiszen ezzel nem csak a vásárlóerő nélküli túlkínálat szűnik meg.

 Riporter: Mégis, mit tehetnek azok a cégek, akik még képesek megmaradni a piacon?

 Gombos Csaba: Én úgy gondolom, hogy többek között nagyon jó lehetőség a cégek közötti együttműködés. Számtalan olyan céges partnerünk van, akikkel kölcsönösen ajánljuk egymás szolgáltatását partnereinknek. Miután a közöttünk kialakult üzleti kapcsolat alapján tudjuk, hogy megbízható szolgáltatást nyújt partnerünk, így biztonsággal tudjuk őket tovább ajánlani. És hogy miért? Mert, hogy ha az üzleti partnereinknek jól megy az üzlet, akkor nekünk is lesz elegendő megbízásunk, hiszen lesz miből megrendelniük azokat. Így mindenki jól jár, nem csak gazdasági szempontok szerint, de az elégedettséget tekintve is. Arról nem is beszélve, hogy az így kialakuló üzleti partnerségi hálózatban el sem képzelhető, hogy a Magyarországon olyan súlyos problémát jelentő „körbetartozás” intézménye kialakuljon.

 Riporter: Akár végszónak is remek, amit mondasz, és mindenképpen reményteli. Ha egy mondatban kellene megfogalmaznod a cégfilozófiádat, mit mondanál?

 Gombos Csaba: Igyekszem mindent megoldani, amiben autó van.